Aktuálně

Nakladač LOCUST 904

Opravdu to není futuristická studie, ale konečná podoba sériového stroje?

Slovenské předpoklady

Jak asi každý ví, slovenský výrobce Way Industries má u nás ve smykem řízených nakladačích výsadní postavení.  Jako silný hráč na slovenském a českém trhu disponuje prostředky a zázemím, aby si mohl dovolit do sériové výroby přivést něco nového. A to se mu povedlo.

Jako z jiné planety

Přestože stroj vychází z osvědčené konstrukce oblíbeného typu 903, společné designové prvky byste hledali marně. Málokdy se vidí, aby design tak sebevědomě následoval funkci. V tomto ohledu nese Locust 904 výraznou českou stopu. WAY Industries, a. s. totiž pro vytvoření nové koncepce uspořádání hmot a nového designu oslovilo studio předního českého designéra a dvojnásobného laureáta ocenění Red Dot Design Award Martina Tvarůžka.

Výhled díky výložníku

Konstruktéři s designéry kladli zvláštní důraz na výhled z kabiny který je jedním z klíčových parametrů stroje. Díky novému designu výložníku docílili rozšíření zorného pole o 20 cm směrem dolů. Celkově se tak viditelnost zlepšila o 14 %.

Promyšlený vývoj

Na tomto obrázku vidíme vývojový mezityp. Je z něj patrné, že konstrukce probíhala postupně od známého k novému. Kabina a kozlík mezitypu jsou už nové, ale tvar výložníku je zatím původní, a stejně tak ještě nedošlo k přepracování rámu a vytvoření boxů s uživatelsky komfortními servisními přístupy po stranách.

Servisní přístup 360°

Finální verze má právě ony boxy, které slouží k usnadnění pravidelné údržby. Pravý box ukrývá výsuvný vzduchový filtr, baterii s odpojovačem a tankovací hrdlo palivové nádrže, zatímco pod krytem levého boxu nalezneme ventilátor přídavného chlazení hydraulického oleje, nádržku kapaliny do ostřikovačů a otvor pro dolévání hydraulického oleje.                                      

Kryté nádrže

Pokud byste chtěli vědět, kam se poděly nádrže na hydraulický olej a palivo, vězte, že jsou nyní zabudované přímo do rámu stroje. Nově vzniklý prostor pod výše zmíněnými boxy lze využít pro umístění protizávaží. Nosnost nakladače je 900 kg, s přídavným protizávažím 1000 kg.

Další informace budou následovat

Nakladač prošel také inovací ve svém interiéru. V kabině na strojníky čeká vedle nově zpracovaných plastových krytů barevný displej a originální zabudovaná klimatizace.

Rozhodně je na co se těšit.

 

 

Zpět